جنرال موتورز استدلال می کند که می تواند داده های شما را بفروشد زیرا شما در جاده های عمومی رانندگی می کنید

منبع:motor1 نبرد بر سر اینکه چه کسی داده های رانندگی شما را در اختیار دارد و کنترل می کند ، در دادگاه جنگیده می شود. جنرال موتورز با دادخواست چند منطقه ای روبرو است که ادعا می کند خودروساز مستقر در دیترویت با جمع آوری و فروش اطلاعات رانندگی خود بدون رضایت مناسب ، حریم
نبرد بر سر اینکه چه کسی داده های رانندگی شما را در اختیار دارد و کنترل می کند ، در دادگاه جنگیده می شود. جنرال موتورز با دادخواست چند منطقه ای روبرو است که ادعا می کند خودروساز مستقر در دیترویت با جمع آوری و فروش اطلاعات رانندگی خود بدون رضایت مناسب ، حریم خصوصی مشتریان خود را نقض کرده است. با این حال ، جنرال موتورز معتقد است که حریم خصوصی آنها را نقض نمی کند زیرا “رانندگی وسیله نقلیه-که لزوماً شامل رفتاری است که در جاده های عمومی صورت می گیرد-مبنای هرگونه ادعای مبتنی بر حریم خصوصی را تشکیل می دهد.”
با توجه به تشکیل پرونده جنرال موتورز برای رد این پرونده ، “دولتها اجازه حمله به ادعاهای حریم خصوصی را که مبتنی بر رفتار عمومی است ، اجازه نمی دهند” ، حتی اگر قوانین خاص ایالتی در مورد حمله به مطالبات حریم خصوصی متفاوت باشد. در جورجیا ، جایی که این پرونده تشکیل شده است ، مشاهده کسی “در یک مکان عمومی ، نفوذ به حریم خصوصی شخص نیست.”
همچنین ، بسیاری از ایالت ها از بازگرداندن شکنجه ها پیروی می کنند ، که می گوید مشاهده رفتار عمومی شخص ، حتی در “بزرگراه عمومی” ، نمی تواند نقض سیاست آن شخص باشد زیرا “رفتار آنها عمومی است و برای چشم عموم آزاد است”.
به عنوان مثال: اگر کسی فیلمبرداری کند که شما به طور علنی قانون را در یک ماشین نقض می کنید ، می تواند در دادگاه علیه شما استفاده شود.
همانطور که جنرال موتورز خاطرنشان می کند ، “داده های رانندگی شامل موقعیت مکانی وسیله نقلیه ، مسیرهای رانندگی ، حوادث ترمز و سرعت است که همه این موارد در” جاده های عمومی “رخ می دهد ، با استناد به یک پرونده در سال 2015 که یک دادگاه مشخص کرد که شخصی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین تحت نظارت قرار می گیرد ، حریم خصوصی خود را نقض نمی کند زیرا نظارت در یک مکان عمومی رخ داده است.
در حالی که شاکیان در تشکیل پرونده خود ادعا می کنند که “انتظار معقول از حریم خصوصی” در مورد رفتار رانندگی خود داشته اند ، جنرال موتورز اظهار می دارد که “جاده های عمومی هستند و این رفتارها توسط همه مشاهده می شود.”
Lexisnexis و Verisk ، که داده های رانندگی را از GM خریداری کرده اند و همچنین متهم هستند ، در درخواست خود برای رد این پرونده ادعای مشابهی کردند. این دو در پرونده خود گفتند: “شاکیان ادعا می کنند که داده های رانندگی از وسایل نقلیه آنها هنگام رانندگی در جاده های عمومی جمع آوری شده است.” “دادگاه ها به طور مداوم معتقدند که هیچ انتظاری منطقی از حریم خصوصی در فعالیت های رانندگی در جاده های عمومی وجود ندارد.”
این فقط یک استدلال است که متهمان در تلاش خود برای رد پرونده از آن استفاده می کنند. شاکیان همچنین ادعا می کنند که خودروساز قانون فدرال Biretap ، قانون ارتباطات ذخیره شده و قانون کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه را نقض کرده است ، که GM و OnStar در پرونده 111 صفحه خود پیشخوان هستند. جنرال موتورز برنامه درایور هوشمند خود را در آوریل 2024 ، که در حال جمع آوری داده های درایور بود ، قطع کرد.
جنرال موتورز اشتباه نیست که بگوییم رفتار عمومی توسط همه قابل مشاهده است ، اما سطح نظارت امروز فضای کمی را برای پنهان کردن افراد باقی می گذارد. یادم است که بارها در آموزش راننده گفته می شد که رانندگی یک امتیاز است ، نه یک حق ، و یک کشور می تواند در صورت شکستن قانون ، مجوز را به همان سرعت صادر کند.
این اغلب به این معنی بود که یک افسر پلیس مجبور بود شما را شکستن قانون و بلیط برای شما صادر کند ، که می توانید در دادگاه به امید کاهش آن به یک تخلف کمتر به چالش بکشید. اکنون ، ماشین شما می تواند هرگونه تخلف را که مرتکب شده اید ، عمدی یا خیر ، وارد کنید و آن داده ها را به یک خودروساز منتقل کنید که بتواند آن را به شرکت بیمه شما بفروشد ، به طور بالقوه نرخ شما را بالا ببرد ، بدون نیاز به استناد و یا توانایی درخواست هزینه کمتری.
اگر تمام این داده ها در حال جمع آوری ، فروخته شده و استفاده علیه شما هستند ، اصلاً رانندگی چیست؟
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰