کد خبر : 208829
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

گوگل قابلیت مشاهده نتایج راهنما و پرسش‌های متداول را کاهش می‌دهد

گوگل قابلیت مشاهده نتایج راهنما و پرسش‌های متداول را کاهش می‌دهد

  به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از سایت ژورنال موتور جستجو گوگل اعلام کرد که نوع سایت‌هایی را که نتایج غنی از پرسش‌های متداول را نشان می‌دهند و مکان‌هایی که نتایج HowTo نشان داده می‌شوند را محدود می‌کند گوگل رسما اعلام کرد که نمایان بودن دو شکل از نتایج غنی را کاهش

 

به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از سایت ژورنال موتور جستجو گوگل اعلام کرد که نوع سایت‌هایی را که نتایج غنی از پرسش‌های متداول را نشان می‌دهند و مکان‌هایی که نتایج HowTo نشان داده می‌شوند را محدود می‌کند

گوگل رسما اعلام کرد که نمایان بودن دو شکل از نتایج غنی را کاهش می‌دهد، HowTo و FAQ.

 

نتایج غنی پرسش‌های متداول اساساً برای اکثر وب‌سایت‌ها (و نه همه) حذف می‌شوند، در حالی که HowTo به طور کامل از نتایج جستجو در دستگاه‌های تلفن همراه حذف می‌شود.

 

به گفته گوگل:

 

«…ما نمایان بودن نتایج غنی از پرسش‌های متداول را کاهش می‌دهیم، و نتایج «چگونه به غنی» را به دستگاه‌های رومیزی محدود می‌کنیم.

 

این تغییر باید ظرف یک هفته آینده در سطح جهانی به پایان برسد.

 

در حالی که این یک اعلامیه رسمی است، گوگل قبلاً در آوریل 2023 دیده شدن نتایج غنی از پرسش‌های متداول را که در اعلان کنسول جستجو اعلام شده بود، کاهش داده بود.

نتایج غنی گوگل

Google Rich Results یک ویژگی جستجو است که محتوای صفحه وب، فهرست‌های پیشرفته را به‌طور برجسته نشان می‌دهد، که اغلب ترافیک اضافی را ارائه می‌کند.

 

نتایج غنی می تواند به شکل چرخ فلک، با تصاویر بزرگتر مانند کارت های دستور غذا، فهرست شده در نوار کناری یا با ستاره باشد.

 

این دو شکل از نتایج غنی برای راه‌اندازی آن‌ها به داده‌های ساختاریافته بستگی دارند و برای واجد شرایط شدن برای این نوع نتایج غنی، به کار اضافی از سوی ناشران نیاز دارند.

 

نتایج rich HowTo نوع خاصی از داده های ساختار یافته است که تصاویر و مراحل انجام یک کار را نشان می دهد.

 

نتایج غنی پرسش‌های متداول (FAQ) ناشران را ملزم می‌کند که محتوای پرسش و پاسخی خاص برای پرسش‌های متداول، به علاوه داده‌های ساختاریافته برای آن ایجاد کنند.

 

پرسش‌های متداول برای وب‌سایت‌های دولتی و بهداشتی است

دلیل اینکه گوگل این دو نوع نتایج غنی را کاهش می‌دهد این است که «تجربه جستجوی پاک‌تر و سازگارتر» را برای کاربران فراهم کند.

 

گوگل اعلام کرد که آنها را فقط برای وب سایت های معتبر در حوزه سلامت و برای وب سایت های دولتی نشان می دهد.

 

آنها نوشتند:

 

در آینده، نتایج غنی پرسش‌های متداول (از داده‌های ساختار یافته FAQPage) فقط برای وب‌سایت‌های معتبر دولتی و بهداشتی نشان داده می‌شود.

 

برای همه سایت های دیگر، این نتیجه غنی دیگر به طور منظم نشان داده نمی شود.

 

سایت‌ها ممکن است به‌طور خودکار برای این درمان در نظر گرفته شوند، بسته به واجد شرایط بودنشان.»

 

این خبر بدون شک به عنوان یک ضربه و شکست برای ناشرانی که برای افزودن محتوای پرسش‌های متداول و داده‌های ساختاری همزمان وقت گذاشتند، تلقی می‌شود.

 

آیا باید داده های ساختاریافته پرسش و پاسخ و نحوه انجام را حذف کنید؟

گوگل داده های ساخت یافته را برای اهداف غنی نادیده می گیرد. این امکان وجود دارد که سایر موتورهای جستجو از آن استفاده کنند.

بنابراین اگر مشکلی است، نیازی به حذف داده های ساخت یافته نیست.

 

حذف آن برای کسانی که از یک پلاگین یا عملکرد دیگری استفاده می کنند که کاربرد و حذف داده های ساخت یافته را مقیاس می کند، باید آسان باشد.

 

گوگل توصیه می کند:

 

«در حالی که می توانید این داده های ساختاریافته را از سایت خود حذف کنید، نیازی به حذف فعالانه آن نیست.

 

داده‌های ساخت‌یافته‌ای که استفاده نمی‌شوند برای جستجو مشکلی ایجاد نمی‌کنند، اما در جستجوی Google نیز هیچ اثر قابل مشاهده‌ای ندارند.”

 

کاهش دید برای نتایج HowTo Rich

حفظ داده های ساختاری HowTo همچنان مفید است زیرا به طور کامل از بین نمی رود. فقط برای نتایج جستجو در دستگاه های تلفن همراه از بین می رود.

گوگل همچنان نتایج پر محتوا HowTo را برای استفاده در دستگاه های دسکتاپ نمایش می دهد.

 

در این اطلاعیه توضیح داده شده است:

 

نتایج غنی از How-To (از داده های ساختاری HowTo) فقط برای کاربران دسکتاپ نشان داده می شود و نه برای کاربران دستگاه های تلفن همراه.

 

توجه داشته باشید که با نمایه سازی تلفن همراه، گوگل نسخه موبایل یک وب سایت را به عنوان مبنای نمایه سازی ایندکس می کند: برای نمایش نتایج غنی از How-To روی دسکتاپ، نسخه موبایل وب سایت شما باید دارای نشانه گذاری مناسب باشد.

 

در حال عرضه در سطح جهانی

این تغییرات ظرف یک هفته در سطح جهانی منتشر می شود. تعداد کمی از نتایج غنی همچنان به عنوان یک آزمایش نشان داده می شود.   

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس فارسي

خرید رپورتاژ آگهی و بررسی مزایای و معایب سئو

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز